menu

Češi chtějí české výrobky, říká v průzkumu 91 % firem.

01.03.2021

Kdo se moc ptá, moc se dozví. A přesně to jsme v Nadačním fondu Český výrobek chtěli.

Proto jsme provedli průzkum mezi držiteli známky Český výrobek. Výsledky nás (příjemně) překvapily a inspirovaly pro další rozvoj. Zjistili jsme, co očekáváte od známky Český výrobek, jak vaše očekávání plní i co můžeme zlepšit. 

Nejdřív pro vás ale máme dobrou zprávu.

Chystáme osvětovou kampaň

Asi víte, že dlouhodobě propagujeme jak ochrannou známku Český výrobek, tak vaše produkty a služby. V průzkumu jste nás ale žádali o posílení propagace, a tak jsme na rok 2021 přichystali novinku.

Brzy spustíme celorepublikovou online kampaň, která posílí povědomí o známce Český výrobek. Uvidí ji statisíce Čechů, vašich potenciálních zákazníků. 

Známka se lvem na vašich výrobcích a službách tak získá vyšší hodnotu – naučíme totiž více Čechů, že vyhledávat takto označené firmy se vyplatí.

Ještě nemáte známku Český výrobek? Řekněte si o ni.

A teď se pojďme podívat na výsledky průzkumu.

 

Lví známka plní vaše očekávání

Známku s českým lvem mohou nést firmy s českými majiteli a českým kapitálem. Zajímalo nás ale, jak ji vnímáte vy.

70,3 % z vás chce zákazníkům ukázat původ výrobků. A jak si ukážeme dál, česká výroba je pro zákazníky stále důležitější.

57,1 % z vás pomocí známky se lvem ukazuje zákazníkům, že jde o kvalitní výrobek. 

 

Ptali jsme se také, jestli známka vaše cíle a očekávání splňuje.

85,7 % z vás říká, že ano. Z toho máme velikou radost.

Myslíme ale i na ty z vás, kdo si přínosem nejste jistí: I pro vás bude novinka na konci článku.

 

 

Chtějí Češi nakupovat od Čechů?

91,2 % z vás říká, že ano – a máte pravdu. Potvrzují to průzkumy velkých průzkumných agentur z minulého a předminulého roku. Agentura STEM/MARK zjistila, že každý třetí Čech si ze dvou výrobků vybere ten český. Průzkum agentury Nielsen ukázal, že český původ je plus pro 77 % zákazníků.

 

Výsledky průzkumů jasně ukazují, že pokud jste česká firma, měli byste se tím pochlubit. A to pořádně viditelně. Proto jsme se ptali i na to, kde zákazníkům známku Český výrobek ukazujete. 

 

Máme radost, že drtivá většina firem ochrannou známku Český výrobek prezentuje, ať už na obalu, na webu nebo v katalogu. Ale pozor!

Myslete na to, že ne každému zákazníkovi se dostane do ruky přímo váš výrobek a jeho obal. Ne každý zákazník uvidí stránku webu, kde ochrannou známku uvádíte. 

Proto ji uveďte viditelně všude tam, kde se zákazník setká s vaší značkou. To proto, aby každý věděl, že jste poctivá česká firma, u které se vyplatí nakoupit.

 

Propagace Českého výrobku: Proč nevidíte svou reklamu?

Asi víte, že aktivně propagujeme nejen ochrannou známku Český výrobek, ale i jednotlivé firmy a výrobky, které ji nesou. Proto nás zajímalo, jak jste s naší propagací spokojení.

3 a více hvězdiček z 5 by nám dalo 80 % z vás. 

To nás těší. Ale vidíme tu prostor pro zlepšení. I proto jsme se rozhodli spustit kampaň, kterou jsme vám představili v úvodu.

Možná vás napadá jedna důležitá otázka: Jestli propagujete Český výrobek a jednotlivé firmy, proč nevidím reklamu na svůj produkt?

Odpověď je jednoduchá:

Představte si množinu lidí, kteří by si mohli koupit váš výrobek. Potřebují ho, chtějí ho. Tyto lidi dokážeme pomocí reklamy na internetu velmi přesně oslovit. Ukážeme příspěvek o vašem výrobku jen jim.

V čem je háček? 

V tom, že vy sami do této množiny lidí nespadáte. Jednoduše nejste svůj vlastní potenciální zákazník, a tak se vám reklama nezobrazí. Proto je možné, že jste nikdy neviděli svou reklamu – a možná ani reklamu NF Český výrobek.

 

Celorepubliková kampaň už se chystá, teď vás ale zpropagujeme ZDARMA

Na slibované online kampani už pracujeme a spustíme ji co nevidět.

Vaši značku rádi zdarma zpropagujeme už teď. Pokud jste držiteli ochranné známky Český výrobek, pošlete nám na info@ceskyvyrobek.cz fotku svého produktu nebo služby a my o něm publikujeme příspěvek na náš Facebook.

Publikační plán se pomalu plní, ale ještě máme pár volných termínů na duben. Napište nám a řekněte o sobě zákazníkům.