01.03.2021
Proto jsme provedli průzkum mezi držiteli známky Český výrobek. Výsledky nás (příjemně) překvapily a inspirovaly pro další rozvoj. Zjistili jsme, co očekáváte od známky Český výrobek, jak vaše očekávání plní i co můžeme zlepšit.
Nejdřív pro vás ale máme dobrou zprávu.
Asi víte, že dlouhodobě propagujeme jak ochrannou známku Český výrobek, tak vaše produkty a služby. V průzkumu jste nás ale žádali o posílení propagace, a tak jsme na rok 2021 přichystali novinku.
Brzy spustíme celorepublikovou online kampaň, která posílí povědomí o známce Český výrobek. Uvidí ji statisíce Čechů, vašich potenciálních zákazníků.
Známka se lvem na vašich výrobcích a službách tak získá vyšší hodnotu – naučíme totiž více Čechů, že vyhledávat takto označené firmy se vyplatí.
Ještě nemáte známku Český výrobek? Řekněte si o ni.
A teď se pojďme podívat na výsledky průzkumu.
Známku s českým lvem mohou nést firmy s českými majiteli a českým kapitálem. Zajímalo nás ale, jak ji vnímáte vy.
70,3 % z vás chce zákazníkům ukázat původ výrobků. A jak si ukážeme dál, česká výroba je pro zákazníky stále důležitější.
57,1 % z vás pomocí známky se lvem ukazuje zákazníkům, že jde o kvalitní výrobek.
Ptali jsme se také, jestli známka vaše cíle a očekávání splňuje.
85,7 % z vás říká, že ano. Z toho máme velikou radost.
Myslíme ale i na ty z vás, kdo si přínosem nejste jistí: I pro vás bude novinka na konci článku.
91,2 % z vás říká, že ano – a máte pravdu. Potvrzují to průzkumy velkých průzkumných agentur z minulého a předminulého roku. Agentura STEM/MARK zjistila, že každý třetí Čech si ze dvou výrobků vybere ten český. Průzkum agentury Nielsen ukázal, že český původ je plus pro 77 % zákazníků.
Výsledky průzkumů jasně ukazují, že pokud jste česká firma, měli byste se tím pochlubit. A to pořádně viditelně. Proto jsme se ptali i na to, kde zákazníkům známku Český výrobek ukazujete.
Máme radost, že drtivá většina firem ochrannou známku Český výrobek prezentuje, ať už na obalu, na webu nebo v katalogu. Ale pozor!
Myslete na to, že ne každému zákazníkovi se dostane do ruky přímo váš výrobek a jeho obal. Ne každý zákazník uvidí stránku webu, kde ochrannou známku uvádíte.
Proto ji uveďte viditelně všude tam, kde se zákazník setká s vaší značkou. To proto, aby každý věděl, že jste poctivá česká firma, u které se vyplatí nakoupit.
Asi víte, že aktivně propagujeme nejen ochrannou známku Český výrobek, ale i jednotlivé firmy a výrobky, které ji nesou. Proto nás zajímalo, jak jste s naší propagací spokojení.
3 a více hvězdiček z 5 by nám dalo 80 % z vás.
To nás těší. Ale vidíme tu prostor pro zlepšení. I proto jsme se rozhodli spustit kampaň, kterou jsme vám představili v úvodu.
Možná vás napadá jedna důležitá otázka: Jestli propagujete Český výrobek a jednotlivé firmy, proč nevidím reklamu na svůj produkt?
Odpověď je jednoduchá:
Představte si množinu lidí, kteří by si mohli koupit váš výrobek. Potřebují ho, chtějí ho. Tyto lidi dokážeme pomocí reklamy na internetu velmi přesně oslovit. Ukážeme příspěvek o vašem výrobku jen jim.
V čem je háček?
V tom, že vy sami do této množiny lidí nespadáte. Jednoduše nejste svůj vlastní potenciální zákazník, a tak se vám reklama nezobrazí. Proto je možné, že jste nikdy neviděli svou reklamu – a možná ani reklamu NF Český výrobek.
Na slibované online kampani už pracujeme a spustíme ji co nevidět.
Vaši značku rádi zdarma zpropagujeme už teď. Pokud jste držiteli ochranné známky Český výrobek, pošlete nám na info@ceskyvyrobek.cz fotku svého produktu nebo služby a my o něm publikujeme příspěvek na náš Facebook.
Publikační plán se pomalu plní, ale ještě máme pár volných termínů na duben. Napište nám a řekněte o sobě zákazníkům.