menu

Covid-19 a B2B propagace: Neusněte, zefektivněte, přežijte

03.04.2020

Jak se daří vaší B2B firmě v současné zavirované situaci? Odpadly osobní schůzky, veletrhy – a pro řadu firem i velká část zakázek. Co teď? Ve spolupráci s marketingovými specialisty z agentury DigiLabs jsme připravili tipy, jak se obejít bez offline propagace a zvládnout současnou situaci.

Klíčem je zefektivnění investic.

 

Nečekejte na konec karantény. Nespasí nás

Asi si říkáte: „Teď možná veletrhy nejsou a obchodní setkání se odsunou, ale jakmile skončí karanténa, najedeme na staré koleje.“ Konec karantény ale nemusí znamenat návrat do běžného režimu.

Řada veletrhů a konferencí už teď hlásí odsunutí o další půlrok nebo úplné zrušení letošního ročníku. Firmy navíc provádí škrty v rozpočtech, a tak bude potřeba počítat s opatrnějšími investicemi z jejich strany. Co to znamená pro vás? Že je třeba propagovat se dál, ale jinak a především efektivně.

 

Budoucnost přítomnost je online

Efektivnější propagace znamená především přechod na online platformy. Zatímco o článku v oborovém časopise nebo reklamní plachtě nejste schopní s jistotou říct, jaké přinesly výsledky, u dobře nastavené reklamy na internetu přesně víte, kolik lidí ji vidělo a kolik objednávek nebo poptávek přinesla.

Právě teď jsou online všichni. Sociální sítě, zpravodajské servery i online magazíny zaznamenávají nárůst návštěvnosti. Zároveň s tím klesá cena online reklamních ploch: řada firem se stáhla proto, že jim doba nepřeje, a přibylo uživatelů, na které lze cílit. Ideální doba propagovat se online.

Zpravodajské weby zaznamenaly za poslední týdny výrazný nárůst návštěvnosti

 

Vaše značka musí vidět i teď, v době bezveletrhové. Protože právě teď je rozhodující, jestli vás lidé znají a věří vám.

 

Přežijí silné značky

Co zbyde, když vám shoří sklad, zavřete výrobu a nebudou veletrhy, na kterých byste se prezentovali? Vaše značka, brand, jméno vaší firmy. Právě na něm je teď čas pracovat.

Ne, nikdy nebudete Adidas nebo Coca-Cola. Víte proč? Protože to nepotřebujete. Mít silnou značku neznamená, že vás znají všichni. Ale že si vás pamatují relevantní lidé – vaši potenciální zákazníci.

Podle psychologa Roberta Cialdiniho (kniha Zbraně vlivu) máme my lidé tendenci vnímat pozitivněji to, co známe, co je nám povědomé. Jak se to projevuje? Třeba tak, že klient rád uvítá vaše obchodní zástupce, kterým už jen jméno vaší firmy otevře dveře. Nebo tak, že si ze tří firem vybere vás, protože vaše jméno je pro něj zárukou kvality.

Myslete na to a nepřestávejte budovat svou značku. Jestli jste s tím nezačali, teď je na to ideální čas. Se silnou značkou přežijete tuto i jakoukoliv budoucí krizi.

 

Branding efektivně? Je třeba správně zacílit

Ani budování značky není o rozhazování peněz na všechny strany. Zásadní je efektivně zacílit na lidi z oboru.

S tím vám dokážeme pomoct. Pro naše zákazníky, držitele ochranné známky Český výrobek, jsme spustili novou službu B2B brandové kampaně.

Dokážeme na internetu oslovit konkrétní firmy, které si sami vyberete – ať už podle oboru, velikosti, místa působení, nebo klidně jmenovitě vybrané firmy. Těmto firmám zobrazíme na prémiových webech bannery vaší značky.

Relevantní lidé se tak dozví o vaší značce a zapamatují si ji.

Zjstěte, jak to funguje

 

Čas ujasnit si své sdělení

A jak využít „tichý čas“, kdy částečně utichá mezifiremní komunikace? Ujasněte si, kdo jste a co je vaše sdělení pro zákazníky.

Sepište si:

  • Kdo je váš zákazník?
  • Co řeší, proč vás poptává?
  • Koho jiného by si mohl vybrat?
  • A proč si vybere vás?

Buďte k sobě tvrdí. Neopakujte zažité „protože máme individuální přístup“ nebo „protože jsme dynamicky se rozvíjející firma“. Zjistěte, co je ten skutečný důvod, proč si vás zákazníci vybírají, a z něj vycizelujte své sdělení. Jednu výstižnou a snadno zapamatovatelnou větu.

Tu použijte pro budování značky – ať už se do něj pustíte s námi nebo sami. Opakujte ho, rozvíjejte a dostaňte ji lidem do hlavy. Až skončí krize, vyjděte z ní silnější a pevně spojení se svým hlavním benefitem.

 

Rychlé opakování: Jak se propagovat v „zavirované době“?

  • Ujasněte si, kdo jste a kdo jsou vaši zákazníci. Vybruste své sdělení.
  • Soustřeďte se na efektivní marketingové kanály. Investujte do online marketingu.
  • Budujte svou značku. Vyplatí se to teď a o to víc po skončení krize.
  • A pokud chcete na internetu oslovit konkrétní firmy efektivní reklamou, ozvěte se nám.

 

Tipy na čtení k tématu:

Online přenos: Dopady koronaviru na marketing a média (Mediaguru)

Jak dělat marketing v době koronaviru a jak vyjít z krize posílení (Médiář)

Jak přežít a vydělat na krizi (Ondřej Ilinčev)

How and why your marketing messages should change during coronavirus (Kavita Singh)